(Zanza TV- Irodalom. Későmodernség. Örkény István és a groteszk, https://zanza.tv/irodalom/kesomodernseg/orkeny-istvan-es-groteszk)
A digitális források közül kétségkívül a Zanza Tv volt az, amely leginkább megragadta a figyelmemet és felkeltette az érdeklődésemet. Összesen 8 témakörből, 75 leckét lehet meghallgatni.
A digitális tananyagforrás megtekintését követően az fogott meg leginkább, hogy a felület minden aspektusa a diákok igényeire van szabva.
Eredetileg az irodalom felé vettem az irányt, hiszen ez áll legközelebb az idegen nyelvek témaköréhez, de hamarosan azon vettem észre magam, hogy egymást követve hallgatok bele a sport, filozófia, matematika kategóriákban készült videókba, és szinte elfeledve elsődleges célomat, magára a tananyagra figyelek, diákként jegyzetelek, keresem az összefüggéseket, ergo tanulok. Bár a témákat jól átláthatóan a célközönség (8., 9., 12. évfolyam stb.) korcsoportja szerint sorolták kategóriákba, úgy gondolom, hogy átjárhatóak ezek a határok. Feltételezem, hogy a 8. osztályos diák is szívesen kíváncsiskodik a felső tagozatos gimnazisták tananyaga után, pláné, ha ennyire élvezetes köntösbe vannak az új információk bújtatva. Egyrészről lenyűgöző a videóanyagok minősége (képfelbontás, operatőri munka, szinkronhang, narratíva, nézőpont stb.), másrészről hihetetlen, hogy milyen átfogó tudásra tudnak szert tenni azok a tanulók, akik a videó után a feladatlapot is megoldják, illetve a végén saját magukat értékelve, megírják a tesztet. A teszt szummatív értékelést használ, de - és talán ez a fontosabb része-, bátorít a fejlődésre és javaslatokat ad, hogyan lehetne javítani a teljesítményen. Pl.,,Ez nem sikerült valami jól, próbáld újra. Előtte nézd meg a videót.”
Az anyagok mind igényesen előállított tartalmak, amelyek segítségével a diák 5-10 perc alatt elsajátítja a legfontosabb ismereteket. A videók kreatívak, szemléletesek, funkcionális tudásra építenek, a tesztekről nem is beszélve.
Sajnálattal állapítottam meg, hogy az én tudományterületemen nem fogom tudni igénybe venni ezt a digitális forrásanyagot, hiszen sehogy sem tudnám integrálni a finn nyelv és irodalom oktatásba. Ellenben hasznomra tudnom fordítani azokat az interaktív és innovatív feladattípusokat, amelyeket a tesztekben láttam. A megtekintett digitális tananyagforrás hozzásegített ahhoz, hogy rájöjjek, az IKT eszközök valóban szemléletesebbé, élvezetesebbé, interaktívabbá tudják tenni a tanulás folyamatát, csak ismerni kell a diákok igényeit.